24 lis 2013

Pij WODĘ bedziesz wielka ;)


 

"Zwłaszcza gdy wydaje Ci się że ważysz za dużo. Jeśli będziesz mało piła, organizm wystraszy się nadchodzącą suszą i będzie gromadził Wodę w nadmiarze. " źródło Womens Helth

 


 



Kiedyś sama wody nie piłam nawet herbaty ani kawy i funkcjonowałam i z perspektywy czasu i zmiany życia wiem, że nie funkcjonowałam dobrze. Miałam problemy z cerą, miałam suchą skórę nie mogłam się z koncentrować na niczym, miałam złe ciśnienie, częste bóle brzucha itd. W tej chwili dziennie wypijam około 2 l wody i tych problemów nie mam. Na początku było trudno bo co 15min. latałam do ubikacji i było to uciążliwe ale po pewnym czasie to też minęło ;) 

 


Co nasz organizm odbiera jako Wodę?

Oczywiście WODĘ i ZIELONA HERBATĘ (słabą, aby miała kolor słomkowy)




!!!!Co nie jest wodą?

Kawa alkohol herbata soki wody smakowe!!! TO NIE WODA!!!



Ile wody pić?

norma kardiologiczna to 30ml/1kg
natomiast jak dla osoby odchudzającej bądź ćwiczącej to

!!!!!!!! 40ml/1kg !!!!!!



Jak pić Wodę?


-2 szklanki po przebudzeniu aktywuje organizm do pracy
-1 szklanka wody na pół godziny przed posiłkiem, pomaga w trawieniu
-1 szklanka wody przed kąpielą obniża ciśnienie krwi
-1 szklanka wody przed snem dla serca, na zdrowie
-NIE ZAPOMINAMY O WODZIE PO TRENINGU !!!  źródło FP Ewy Chodakowskiej


Co daje woda i jej brak?

 

**Mózg Skalda się z 80% z wody/ jej brak powoduje złe działanie, dlatego mamy problem ze skupieniem się czy brakiem pamięci.

**Mięśnie to w 85% woda jej brak spowalnia nasz metabolizm.

**kości to 22% wody jej brak to łamliwość paznokci problemy ze skórą czy włosami (zamiast nawilżających kremów czy odzywek wystarczy zastosować picie porostu wody)

**układ pokarmowy składa się z wody jej brak to problemy z wypróżnianiem, zaparcia, wzdęcia

 




!!Woda wypłukuje toksyny do krwi jeśli będzie zbyt mało wody to większość z nich w tej krwi będzie 

krążyć dlatego może występować ZMĘCZENIE BÓLE BRZUCHA BRAK KONTENTACJI czy ZŁE CIŚNIENIE itd.



NAWET brak 250ml wody dziennie z naszego zapotrzebowania to 

zmniejszenie metabolizmu nawet o 3%

 

 

Chce mi się pić czy jeść?

Nasz organizm nie umie powiedzieć nam w inny sposób czy chce nam się jeść czy pić. Czując głód nasz organizm może porostu potrzebować wody a nie pokarmu.
Dlatego przed jedzeniem zawsze wypijam wodę wtedy posiłki też są mniejsze. 

 

 


5 komentarzy:

  1. Ja codziennie ok 2 litrow spokojnie pije :)
    nie wiem jak moglam wczesniej tego nie robic :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie piję aż tyle niestety, ale zacznę ;) też mam suchą skórę itp... może to choć trochę pomoże ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. zimą picie wody będzie jeszcze trudniejsze, w końcu nie odczuwa się takiego pragnienia. No ale jak mus to mus ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. od samego picia wody masz wrażenie że chudniesz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwaga Uwaga! To też mit. Niczym nie poparty, Woda jedynie w jakiejś częćsci wypłukuje złe składniki naszej diety z organizmu oraz po treningu uzupełnia braki (czyli to ile wypociliśmy). 2L ? bzdura! tyle ile potrzebujesz + trochę więcej przed treningiem (zawsze przed, bo "po" jest już za późno)

    OdpowiedzUsuń